19 August 2010

Gadis lenggok dan stesen radionya


Kalau ada orang tanya aku , apa siaran radio yang biasa aku dengar , dengan pantas tanpa ragu aku akan jawab “sinar.fm” , walaupun hakikatnya kalau nak nampak islamik , aku perlu jawab “Ikim.fm” .

Semalam , seperti biasa mengharungi kehidupan puasa bujang , aku pergi bazaar Kelana Jaya untuk membeli lauk yang ada MSG/Ajinomoto . Di pertengahan bazar tu , aku ditahan oleh seorang gadis cun yang lengkap berpakaian kebangsaan bewarna hijau , sambil menghulur satu air kotak dan sebungkus kurma .

“Selamat berbuka puasa encik !!” , katanya dengan lenggok bahasa menarik

Sambil terkebil kebil terkejut , aku tanya pada gadis itu “Dari agensi mana ni ? , sinar.fm ke ?” , serkap aku selamba

Cepat cepat gadis tu jawab sambil mengerut dahi tanda kurang setuju atau kurang puas hati , “errr , bukanlah encik , kami dari Suria.fm!!”

Sah , aku bukan pendengar radio sejati !

-cAu-

No comments: