17 December 2010

Che Pang Kor - Destinasi Cuti Akhir Tahun





Pangkor , percutian terakhir untuk tahun ini. Dua hari satu malam , penuh dengan pengalaman baru ,detik indah , tak terkecuali perasaan perasan Hawaaii .

Pengalaman baru bagi aku adalah ini kali pertama aku menjejak kaki disini . Tambahan lagi diberi peranan sebagai pemandu pelancong untuk keluarga mertua dan adik aku . Nasib pengalaman banyak membantu menguruskan suasana .

Detik indah pulak , tag “Pengantin Baru” banyak member faedah kepada aku . Satu bilik dengan isteri aku , tambahan lagi dengan pekej memanjang “Makan sampai berat badan bertambah” memang sangat mengujakan . Ala ala honeymoon gitu .

Hawaaii , Pulau ini bagi aku mempunyai sistem pelancongan yang baik atau kata mudahnya sistematik . Dari tambang feri yang sangat ekonomi (RM10 untuk Dua Hala) , sistem penteksian yang sekata baik dari warna (Pink!) , harga tambang hinggalah kepada budi dan cara memandu yang bagi aku rasa susah nak dapat dimana mana Pulau di Malaysia .

Kesimpulan-nya , pada aku , sesiapa yang nak bercuti dengan badget yang sederhana tetapi layanan yang baik , Pangkor adalah destinasi yang tepat .

Tambahan lagi , melihat ramai mat salleh yang tersadai di gigi gigi laut dengan hanya berbikini dan swimming trunk . Maka tak salah untuk kalau aku bagi 4 Bintang untuk pulau dan percutian kali ini !

-cAu-

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.