16 April 2010

Bola

Sedikit fakta tentang diri aku dan bolasepak .

I

Orang kata , kalau kita minat bola sepak , mesti pandai main bola sepak , ada kasut bola sepak ataupun paling paling pandai sepak bola .

Tapi uniknya , aku minat gila pada bolasepak , tak pandai main bola sepak tapi taklah setaraf kaki bangku , baru mendantangani kontrak kasut bola sepak Line Seven bernilai Rm79 setelah mengharung 23 tahun hidup, dan baru belajar nak ambik sepakan gunting macam Arjen Robben buat masa score Manchester United .

Betul betul true !

II

Posisi menarik untuk mengatur serangan adalah dari kanan , kerana ia adalah sunnah nabi . Maksud aku memulakan sesuatu dari kanan . Makanya , untuk manusia yang hanya boleh berkaki kanan , pertahanan kanan adalah posisi terbaik bagi aku .

Jadi tak hairanlah , kalau idola aku bukan Ronaldo , Messi , Valencia , Kakuta , Malouda , sebaliknya Maicon , Digao , Ivanovic dan Alves .

Tak terkecuali Razman Roslan .

III

Jaringan gol terkahir , kalau dikira sudah hampir 4 tahun berlalu . Gol yang aku dedikasi pada adik bongsu aku yang baru lahir kedunia ketika itu . Betul betul emosi .

Jaringan 3 gol dalam satu perlawanan (Hattrick) pula , ketika usia aku dua belas tahun . Setelah ditolak dari usia aku sekarang , sudah sebelas tahun aku tak lakukan .

Tak kisah , sebab bukan posisi aku penyerang .

Maicon fullback terbaik dunia pun baru jaringkan 12 gol dalam 165 perlawanan !

Inikan pula pemain terhebat TM macam aku .

Iv

Petang ni , konfem 4 gol aku nak sumbat !



No comments: