20 April 2010

Kesan mentaliti ke tiga

Menterjemah sesuatu bangsa .

Situasi satu

Kerajaan Malaysia memperuntukkan hampir RM 20 Juta untuk kos membina penghadang jalan di seluruh Negara dengan harapan dapat menggurangkan kesan hentakan kemalangan pada rakyat walaupun masih terbukti ianya tidak seselamat berbanding menggunakan kabel penghadang .

Namun nampak gayanya , perbelanjaan kerajaan ini sia sia dek satu kaum dan agama yang sama suka mencuri pengahadang penhadang ini untuk dijual di kedai barangan lusuh .

Modus operasinya adalah mudah , siang hanya menghantar dua orang dari bangsa dan agama yang sama hanya untuk membuka skru penghadang tersebut , malam lagak SYABAS , angkut naik lori .

Maka cacatlah pemandangan alam sekitar dengan pengahadang besi londeh .

Situasi Dua

Kaum dan agama ini hanyalah minoriti di bumi Malaysia , tapi peliknya rumah ibadat mereka melebihi kaum dan agama majoriti .

Jangan terkejut , jikalau di tengah tengah Bandar terselit sebatang pokok tua yang dibalut kain kuning awalnya , setahun selepas itu muncul bangunan ibadat baru disitu . Sebelum tu , buatbuatlah jual pelbagai bunga

Fakta lain , sebelah MidValley tu pun tercegat satu rumah ibadat kaum dan agama tersebut .

Situasi Tiga

Pantang ada tanah lapang , maka diletaklah satu pondok kecil dan payung , beserta papan tanda “Sekali masuk RM4” . Betul betul celaka . Yang jaga yang celaka itu , kaum dan agama yang sama .


Kalau suatu hari nanti ditakdirkan aku menjadi perdana menteri , maka awalnya pembersihan etnik ini akan dilaksanakan terlebih dahulu . Betul betul buat Malaysia tak maju !!

Owh ya , apa beza india dan Keling ?

~ cau ~

No comments: