19 July 2010

Cara budak budak biasa fikir , jadi kita wajib ubah gaya pemikiran itu


Dalam keraguaan harga minyak naik , harga barang naik , dan tak terkecuali nafsu makan menurun sebab indon masak dan harga mahal , seperti biasa dan biasa yang lain , aku memulakan-lah operasi mengkutuk Saf kepimpinan Malaysia terutama Perdana Menteri 1 Malaysia kita , Najib : Pengubah gaya hidup anda !! walhal aku tahu dia lebih tua dari usia aku di laman sosial macam Fesbuk dan Friendster sume .

Macam macam feedback yang aku dapat , ada yang setuju , ada yang mentazkirah , dan tak terkecuali menghentam . Macam satu msg private dari seorang kenalan lama aku yang masih menuntut bertulis ,

“Kau dok nak menghentam hentam kerajaan , kau tahu tak harga minyak kita di Malaysia adalah antara terendah di rantau Asia Tenggara !!... blab la bla ……. “

Alasan biasa getus aku masa mula mula baca , lantas

Aku baca satu satu tulisan dia dengan hormat , teliti dan tawadduk , dan akhir aku buat kesimpulan dalam hati ;

“Ini mesti budak belajar kat U guna PTPTN , dan tentu tentu kurang membaca dan banyak berhibur dengan kereta mak ayah lagak macam kereta sendiri ,taklupa sokong Aspirasi !”

# Membandingkan harga minyak pada sebuah Negara yang ada telaga minyak sendiri macam Malaysia, dengan Negara yang langsung tiada telaga minyak macam Singapura/Fillipina , samala bodoh dengan orang yang memangkah (mengundi) Barisan Nasional (BN) pada Pilihanraya lepas dan akan datang , kemudian mengeluh harga barang naik dia akan mengeluh “mahalnya itu , mahalnya ini !!” .

-cAu-

No comments: