21 February 2011

UMNO



Mamak menyamar Melayu.

Ceramah NorBahayah anjuran UMNO Selayang di Kampung Melayu Batu 16.

Poster hebat , kempen hebat . Ceramahnya pun hebat , tapi sayang penganjurnya mempunyai menteliti tahap kucing . Kalau nak cakap , tahap kucing kurap pun boleh .

Depan atas pentas , pung pang pung pang Ustazah Norbahyah cerita pasal nabi , sejarah nabi , apa nabi buat , apa sunnah nabi , tanpa sedikit pun sentuh perihal PAS , PKR hatta UMNO , tapi belakang bawah pentas , ejen ejen upahan UMNO sibuk mengedarkan beg cenderamata konon tanda penghargaan dan terima kasih tanpa aku rasa dorang tak dengar pun ceramah .

Dalam beg , bukak bukak , ada senaskhah suratkhabar fitnah , dan buku karlikatur konon nak tiru Zunar hentam hentam kerajaan Negeri Selangor bawah Tan Sri Khalid Ibrahim .

Saudara UMNO , korang nak hentam kerajaan negeri ke ape ke , aku tak pernah kisah sebab aku tahu itu kerja parti politik Malaysia . Tapi bila masa korang curi masa emak aku yang tak berapa sehat tapi nak jugak dengar ceramah Norbahyah , dan dalam masa sama korang kasi cenderamata yang tak berapa baik itu buat emak aku, itu yang jadi marah . Jangan buat baik dalam buat jahat , sebab jahat itu akan meliputi yang baik . Tak join kang , cakap pasal agama pun taknak perpaduan . Perpaduan tahi apanya , kalau kebanyakan hadirin yang hadir rasa tertipu .

Dan untuk kali pertamanya , aku keluar kenyataan HARAM untuk emak aku hadiri sebarang majlis agama tajaan UMNO untuk masa hadapan .