21 March 2011





Chelsea Vs Manchester City

Sebelum perlawanan hebat ini berlangsung malam tadi , solat isya’ sempat aku berdoa dalam doa akhir agar Chelsea menang .

Aku berdoa sedemikian , sebab aku harap ia dapat mengubat sedikit rindu aku pada isteri tersayang yang sekarang bermustautin jauh nun di Sungai Besar demi tuntutan tugas mendidik anak bangsa (cewahh) selain pulangan berbaloi aku tidur lewat bersengkang mata walaupun badan penat macam lepas bersenggema .

Perlawanan pusingan pertama , aku tonton sampai akhir , tetapi hampa tewas . Badan penat , mata mengantuk , bil letrik naik .

Barangkali doa aku tuhan (Baca:Allah) dengar , dan kemudian DIA makbulkan .

Chelsea FC menang 2-0 keatas Manchester City hasil jaringan dua pemain Brazil Ramires dan Luiz .

Kemenangan yang menaik-kan moral pemain Chelsea untuk merapatkan jurang dengan pendahulu Manchester United selain menjentik ego pengurusnya yang sehingga sekarang gagal mendidik pemain asal Brazil seperti mana pengurus Chelsea didik pemain asal Brazil .

Yang dia tahu , cerita pasal Giggs Scholes Beckham . Generasi tua yang tak tahu makna bersara .

Luiz dan Ramires tak sampai semusim bersama Chelsea sudah menunjukkan taringnya , persoalan sekarang bilakah Anderson pemain ManU nak keluarkan telurnya ?

Pemain tengah menyerang Manchester United yang hanya menjaringkan 1 gol dalam 68 penampilan .

Membawa badi Kleberson mungkin.